دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

  • نوشته‌های تازه

  • آخرین دیدگاه‌ها

    • بایگانی‌ها

    • دسته‌ها

    • اطلاعات

    • تاریخ : 1403/05/13 - 8:35

      بیژن سلطانی زاده : مسئول فضای مجازی سپاه اندیمشک، گفت: جنگ شناختی تغییر دهنده افکار جامعه است، امروز اهمیت شناخت جنگ روانی و جنگ نرم امری لازم و ضروری است که هر فرد باید آن را فرا بگیرد.

      بازدیدها: 0

      بیژن سلطانی زاده : مسئول فضای مجازی سپاه اندیمشک، گفت: جنگ شناختی تغییر دهنده افکار جامعه است، امروز اهمیت شناخت جنگ روانی و جنگ نرم امری لازم و ضروری است که هر فرد باید آن را فرا بگیرد.

      وی افزود: مهمترین نکته‌ای که در فراگرفتن ین موضوع می‌تواند به ما کمک کند این است که در برابر تبلیغات و شایعات مقاوم باشیم ‌توانیم با شناخت تکنیک‌های جنگ روانی و جنگ نرم به راحتی مطالب دروغین را و جعلی را بشناسیم.

      سلطانی تصریح کرد: شناخت شایعات و تبلیغات دروغین می‌تواند ما را به نوعی در اثر پذیری از آنها واکسینه کند و در نهایت اثرپذیری کمتری از آنها بپذیریم.

      وی گفت: از یک سوی دیگر شناخت این هنر می‌تواند ما را در مقابل تغییر ماهوی فرهنگی و هویت ملی واکسینه و از تهدیدهای فرهنگی به خصوص قشر جوان و نوجوان جلوگیری کند.

      وی افزود: جنگ شناختی ویژگی‌های مختلفی منجمله هدف گذاری دقیق استفاده از فناوری‌های نو و جدید یجاد شکاف و تفرقه بین قوم‌های مختلف دارد، که در نهایت هدف اصلی این جنگ به وجود آوردن شکاف در بین آحاد مختلف جامعه و تضعیف کردن انسجام ملی می‌باشد.

      تاکتیک‌های مختلفی نیز در این جنگ ی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد مثل بزرگنمایی مشکلات داخلی ایجاد القائات منفی مله به نمادها و ارزش‌های ملی که همه و همه اثر سویی در پیشرفت جامعه خواهد داشت.

      بیژن سلطانی زاده

      بیژن سلطانی زاده

      بیژن-سلطانی-زاده-
      بیژن سلطانی زاده گفت: حمله جنگ هیبریدی به جوانان و خانواده ها مسئول فضای مجازی سپاه اندیمشک، گفت: امروزه در دنیا، موج جدیدی از ظهور فناوری های جدید و دگدگونی بزرگی در حوزه های ارتباطی و تکنولوژی هستیم. بیژن سلطانی زاده گفت: حمله جنگ هیبریدی به جوانان و خانواده ها مسئول فضای مجازی سپاه اندیمشک، گفت: امروزه در دنیا، موج جدیدی از ظهور فناوری های جدید و دگدگونی بزرگی در حوزه های ارتباطی و تکنولوژی هستیم. بیژن سلطانی زاده در کلاس سواد رسانه ای که صبح امروز برگزار شد، افزود: این تغییرات اگرچه، در جهت مثبت و سازنده بوده، اما آسیب هایی را نیز به بار آورده است که یکی از مهمترین این آسیب ها ، از بین رفتن بنیان خانواده است. وی گفت: در نهایت میبینیم که، این فناوری ها از یکسو به بالا بردن سطح آگاهی خانواده ها کمک کرده، اما در برخی مواردی نیز خود عامل ایجاد ناهنجاریها در سطح خانواده بوده است. سلطانی زاده افزود: به نوعی که در بسیاری از موارد ، چنین رسانه هایی را موجب از بین رفتن خانواده در جامعه قلمداد کرده اند. مسئول فضای مجازی سپاه اندیمشک، گفت: اما از آنجا که خانواده مهمترین رکن جامعه است و محوریترین بحثهای برنامه سازی در رسانه ملی است و مهمترین نقش را در تربیت فرزندان به عهده دارد. وی تصریح کرد: لذا داشتن مطالعات و مهارتهای لازم در زمینه بهرهمندی از پیامهای رسانهای و فناوریها میتواند استفاده ما را از رسانهها مؤثرتر، پویاتر و لذتبخش تر کند. سلطانی زاده گفت: تا به راحتی تحت تأثیر ارزشهای ارتقا و ایدئولوژیهای خاص رسانه قرار نگیریم، بنابراین مادامی که شکاف میان اقلیتهای کنترل کننده ارتباط و عامه مردم که در معرض تأثیر آن قرار دارند، رو به افزایش است نیاز به مبادله دانش و بالا بردن سطح آگاهی در خصوص استفاده از پیامهای رسانهای، سنجیده و هدفمند ضروری میگردد. مسئول فضای مجازی سپاه اندیمشک، افزود:‌ اینجا است که سواد رسانهای به عنوان یکی از مهمترین پدیدههای عصر اطاعات ظهور میکند تا به مخاطب کمک کند سطح اطالعات و دانش خود را باال برده و سعی کند از سر عادت و صرفا برای سرگرمی و تفریح از رسانه ها استفاده نکند، بلکه بابینش و آگاهی الزم به تولید و تفسیر پیامها بپردازد. بیژن سلطانی زاده بیژن سلطانی زاده بیژن سلطانی زاده بیژن سلطانی زاده بیژن سلطانی زاده بیژن سلطانی زاده بیژن سلطانی زاده بیژن سلطانی زاده

      اخبار ایران و جهان

      اخبار آبادان

      اخبار خوزستان

      Untitled Document