تاریخ : 1400/07/26 - 5:42

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تامین و انتقال آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان باشت این استان به هفتهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم .

بازدیدها: 28

هفتهزار میلیاردریال اعتبار برای تامین آب شرب و کشاورزی باشت نیاز است

گچساران – ایرنا – معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تامین و انتقال آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان باشت این استان به هفتهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم .

امیر فخری زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح عظیم و ملی آبرسانی بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،  افزود: با بهره برداری از این طرح ۲۸ میلیون متر مکعب آب برای بخش شرب، صنعت و کشاورزی تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: در این طرح ملی یک بندتنظیمی به ارتفاع هشت متر، طول ۷۵ متر و ۱۱ دریچه قطاعی بر روی رودخانه زهره احداث خواهد شد.

فخری زاده اظهار داشت: با تکمیل این طرح در دست اجرا  آب مورد نیاز سه هزارو ۳۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان تامین می شود .

وی ادامه داد: تامین آب شرب مرکز شهرستان باشت و روستاها تا افق ۱۴۲۵ برای جمعیت ۶۴ هزارو ۵۷۳ نفر  و تامین آب صنعت از دیگر اهداف این طرح ملی است.

فخری زاده ابراز کرد:  با توجه به اینکه این شهرستان دارای تنش آبی می باشد با تلاش های انجام شده اجرای این طرح ملی در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ملی هزینه شده و ۸۰۰ میلیارد ریال پیمانکار و مشاور از این طرح مطالبات دارند.

فخری زاده تصریح کرد: برای انتقال آب کشاورزی در این طرح ۲۲ هزارو۶۰۰ متر لوله فولادی به قطر ۶۰۰ تا یکهزارو ۶۰۰ میلیمتر و انتقال آب شرب و صنعت ۲۶ هزارو ۶۰۰ متر لوله فولادی انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: در این طرح ۶۶۵ هزار متر مکعب حاکبرداری، ۷۷۵ هزار متر مکعب سنگبرداری، ۳۸۵ هزارو ۶۰۰ متر مکعب خاکریزی، ۵۶ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۲۹ هزارو ۵۰۰ متر مربع قالب بندی، یکهزارو ۹۰۰ تن آرماتور گذاری، ۱۲ هزارو ۶۰۰ متر طول حفاری و تزریق، ۱۶ هزارو ۸۰۰ متر مکعب بنای با سنگ عملیات اجرایی انجام خواهد شد.

فخری زاده افزود: تجهیز کارگاه، آرماتور بندی و قالب بندی دیوار مخزن و ایستگاه پمپاژ شماره یک، انحراف آب رودخانه به جناح راست، لوله گذاری سه هزارو ۷۵۰ متر، هفت هزارو ۲۰۰ متر مسیر سازی و کانال کنی، ساخت جاده دسترسی بطول ۴.۵ کیلومتر و ساخت پل بر روی رودخانه برای دسترسی به محل بند از مهمترین اقدامات انجام شده در این طرح است.

وی نبود نقدینگی، افزایش نرخ ارز و مصالح و عدم آزاد سازی اراضی مسیر خط انتقال در محدوده روستای شوش را از مشکلات  این طرح برشمرد.

Untitled Document