تاریخ : 1400/08/28 - 6:01

«عبادی» با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های امروزمان را مدیون فداکاری و ایثار شهدا هستیم، گفت: خانواده‌های شهدا سند انقلاب و از ارزش‌های جامعه اسلامی ما هستند.

بازدیدها: 8

آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران کل ستادی و استانی و فرماندار شهرستان بیرجند امشب (پنجشنبه) به منظور دلجویی از خانواده شهید «جهانگیر نقدی‌پور» با این خانواده شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کردند.

شهید «جهانگیر نقدی‌پور» نهم شهریور ۱۳۴۲ در روستای محمود آباد از توابع شهرستان مسجد سلیمان متولد شد. وی در ۱۵ آذرماه ۶۱ راهی جبهه شد و دو ماه بعد یعنی در ۱۸ بهمن ماه در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

شهید «جهانگیر نقدی‌پور» نهم شهریور ۱۳۴۲ در روستای محمودآباد از توابع شهرستان مسجد سلیمان به دنیا آمد. وی پس از استخدام پدر در گروه کاغذسازی پارس هفت تپه به شهرستان شوش دانیال مهاجرت کرد، سپس با آغاز جنگ تحمیلی و بمباران شهر شوش، همراه خانواده به مدت ۲ سال به شهرستان شوشتر رفت.

این شهید سال ۶۱ بعد از آزادسازی شوش به شهر خود برگشت و پانزدهم آذر ۱۳۶۱  با ثبت‌نام در بسیج راهی جبهه شد و سرانجام ۱۸ بهمن ۱۳۶۱ در فکه و عملیات والفجر مقدماتی حین شلیک آرپی جی به شهادت رسید.

پیکر پاک شهید پس از تفحص توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز چهارشنبه چهارم بهمن سال ۱۳۸۵ همزمان با ایام محرم به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آرام گرفت و بعد از گذشت ۱۵ سال، هویت این شهید والامقام با ۲ مرحله انجام آزمایشات DNA تایید شد.

آیت‌الله سید «علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار، اظهار داشت: آن‌هایی که با خدا معامله کردند و جان و مالشان را در راه خدا دادند تا دین خدا حفظ شود جایگاه والایی دارند.

عبادی در خصوص ارزش خانواده‌های شهدا، مطرح کرد: خانواده‌های شهدا سند انقلاب و از ارزش‌های جامعه اسلامی ما هستند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های امروزمان را مدیون فداکاری و ایثار شهدا هستیم، افزود: شهیدان، ایثارگران جامعه اسلامی هستند که راه امام حسین(ع) را دنبال کردند و هر آنچه امروز داریم به برکت خون شهداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به استقبال باشکوه مردم از شهدای گمنام و خانواده هایشان، تبیین کرد: این شور و اشتیاق نشانه ایمان قوی مردم و عهدی است که با شهدا، ولایت و انقلاب بسته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document