تاریخ : 1400/08/23 - 7:00

به همت اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در اختتامیه ی جشنواره ی قرآن از نخبگان ، قاریان و حافظان قرآن کریم با حضور رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان تجلیل شد .

بازدیدها: 35

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت اداره ی تبلیغات اسلامی  شهرستان شوش در اختتامیه ی جشنواره ی قرآن از نخبگان ، قاریان و حافظان قرآن کریم با حضور رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان تجلیل شد .

به گزارش شوش نیوز ، از ساعت ۱۹:۴۵ الی ۲۲:۱۵ با حضور«حجت الاسلام علی فدیعمی رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان ، حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده امام جمعه ی شهرستان شوش ، دکتر عدنان غزی فرماندار ، مهندس سعید پور عبدالهی معاونت فرمانداری شهرستان شوش ،  اسکندر خطایی رئیس دادگستری شهرستان شوش ، مهندس عبدالحسین شرفی رئیس دفتر نماینده ی شهرستان های شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی ، محمد میاحی رئیس شورای اسلامی شهر شوش ، حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام سعید خلیلی مسئول امور مساجد شهرستان شوش ؛ حجت الاسلام احمد امیری رئیس حوزه ی علمیه ی شهر شاوور ، حجت الاسلام شیخ عارف چعب معاونت حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) ، علی سعدی رئیس اداره ی امور عشایر ، علی دیناروند و مهدی اسلامی پناه اعضای شورای اسلامی شهر شوش و نخبگان ، قاران و حافظان قرآن کریم » آیین تجلیل از نخبگان ، قاران و حافظان قرآن کریم در سالن اجتماعات اداره ی تبلیغات اسلامی شهر شوش برگزار شد .

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین قرآنی درآیین تجلیل از «نخبگان ، قاریان ، حافظان ، فعالان و پیشکسوتان قرآنی شهرستان شوش» ، پیرامون این آیین گفت : جلسه ی امشب ما با حضور خانواده ی قرآن برگزار می شود هم پدران و مادران حضور دارند و هم فرزندان آنها که در بخش های مختلف در جشنواره ی قرآنی حائز رتبه های اول تا سوم شده اند .

وی افزود : از خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ، نشریه صدای کرخه و پایگاه خیری دانیال نیوز که برای پوشش خبری این آیین آمده اند تقدیر و تشکر به عمل می آورم و به اختصار موضوعی را عرض می کنم تا به دیگر بخش های این آیین برسیم .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه تصریح نمود : بحمدالله شهرستان شوش با اتکا و توجه به تربیت نسل قرآنی درطول این چند سال در این مقطع به یک پویایی خوبی رسیده ایم ، امروزه در مناسبت های مختلف ، محافل قرآنی و برنامه های فرهنگی تدارک می بینیم و مجامع مذهبی ما تدارک می بینند می بینیم قاری قرآن ما فرزند «شوش ، شاوور ، حر ریاحی ، فتح المبین ، هفت تپه ، فرزند منطقه ی پایین شهر و منطقه ی بالای شهر»است و چه اساتید خوب و مربیان دلسوزی که امروز شهرستان شوش افتخار این را دارد که در سطح استان خوزستان مربیان و اساتید دلسوزی دارد ؛ همین مرتضی بدوی نونهال که اکروز تلاوت آیاتی از کلام الله  را در آغاز برنامه قرائت نمودحاصل زحمات سه چهار ساله ی  مربیان دلسوزی است که در شهرستان شوش دارند فعالیت می کنندکه جا دارد از همه ی این عزیزان در مؤسسه ی دار البیان که بار زحمت تربیت فعالان قرآنی و نخبگان را از پایه شروع کرده اند تشکر و قدردانی نمایم .ما هم در این آیین و در این ایام فرخنده یک حرکتی را می خواهیم با همه ی عزیزان شروع کنیم که انتظار داریم همراهی ، پشتیبانی و حمایت ویژه ای از جانب مسئولین و رسانه ها صورت بگیرد .

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر خاطر نشان نمود : ما به جهت اینکه این ایام منتسب است به رسول اکرم(ص) و اعلام می کنیم « کاروان قرآنیان شهرستان شوش بنا دارد از امشب در هر ماه یک یا دو بار محفل انس با قرآن را در مناطق محروم روستایی برگزار نماید .» با توجه به ظرفیتی که ما داریم از قاریان و حافظان نوجوان و قاریان ممتاز شهرستانی که حائز رتبه های استانی و کشوری هم هستند ان شاءالله استفاده می کنیم تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در سراسر شهرستان اشاعه بدهیم .

وی افزود : در این راستا چند منظور هم داریم یکی این محرومیتی که وجود دارد رفع شود و از اون مهمتر استعدادهای قرآنی در روستاها شکوفا شوند ؛ یعنی یک نوجوان و نونهال خوش صدای مسلط را ما بتوانیم پرورش دهیم و در مؤسسه ی دارالبیان و سایر مؤسسات قرآنی از این قاریان استفاده کنیم و بهروری خوبی را هم داشته باشیم به امید خدا حضور اولین کاروان قرآنی در شب میلاد امام حسن عسکری(ع) خواهد بود که از طریق همین رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد و همه ی علاقه مندان که مایل هستند شرکت کنند از حضور آنها استفاده خواهیم کرد .

حجت الاسلام علی فدیعمی رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان از اینکه در جمع خانواده قرآن شهرستان شوش است براز خرسندی و خوشحالی نمود و در این راستا گفت : قرآن کتابی است که نیاز ضروری انسان است به گونه ای که می گویند « غم روزی مخور بر هم مزن اوراق دفتر را /// که قبل از طفل یزدان پر کند پستان مادر را /// روزی هر روز از یزدان گرفتن مقت نیست /// روزی گر روزی دهد روزی از عمرت می برد .» در سوره ی الرحمن همقرآن را قبل از خلقت آدم معرفی می کند«  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ . الرَّحْمَنُ . عَلَّمَ الْقُرْآنَ .خَلَقَ الْإِنْسَانَ .  عَلَّمَهُ الْبَيَانَ . الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ . وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ يَسْجُدَانِ . وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ . أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ/// به نام خداوند رحمتگر مهربان . [خداى] رحمان . قرآن را ياد داد . انسان را آفريد .به او بيان آموخت . خورشيد و ماه بر حسابى [روان]اند . و بوته و درخت چهره ‏سايانند .و آسمان را برافراشت و ترازو را گذاشت . تا مبادا از اندازه درگذريد » پیغمبر که به رسالت رسید یکی از وظابف مهمش و بلکه مهمترین وظیفه اش تلاوت قرآن بوده است .

وی افزود : همانگونه که در آیه ی ۲ از سوره ی جمعه آمده است : « هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ /// اوست خدایی که میان عرب امّی (یعنی قومی که خواندن و نوشتن نمی‌دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت که بر آنان آیات وحی خدا تلاوت می‌کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک می‌سازد و شریعت و احکام کتاب سماوی و حکمت الهی می‌آموزد و همانا پیش از این همه در ورطه جهالت و گمراهی آشکار بودند.» قرآن بسیار زیباست دلهای ما باید با قرآن انس بگیرد ، اولین قدم برای انس با قرآن « ارتباط با قرآن و آموزش گرفتن از قرآن » است ؛ قرآن نزدیک کننده ی دلها به سمت خیر و خوبی هاست ، این اعتراف دشمنان است .

 

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : ولید بن مغیره مخزومی، یکی از بزرگان و اشراف قریش در مکه و دشمن سرسخت رسول خدا(ص) می گوید : « ان له لحلاوة وان عليه لطلاوة وانه يعلو ولا يعلى عليه» با شنیدن این جملات طرفداران ولید می گویند ما شکست خوریم نکند ولید مسلمان شده است ؟

 

وی در ادامه به حدیثی مهم از امام سجاد(ع) در مورد اهمیت قرآن  اشاره کرد و گفت : « لَو ماتَ مَن بَینَ المَشرقِ وَ المغربِ لَما استَوحَشتُ بَعدَ اَن یَکونَ القرآنُ مَعِیَ؛ /// اگر همه‌ی آنان که بین مشرق و مغرب‌اند بمیرند، امّا قرآن همراهم باشد هرگز دچار وحشت نخواهم شد.» پیامبر به امتش فرموده است : «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً: کتاب الله فیه‌الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض وعترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‌انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما /// من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم اهل بیت را. تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند. تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.»

 

در ادامه از « نخبگان ، قاریان ، حافظان ، فعالان و پیشکسوتان علوم قرآنی » تجلیل شد .

 

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document